PPoradnik dentystyczny
Spojrzenie w głąb umysłu stomatologa
15 listopada 2021
Kiedy zadajesz sobie pytanie, dlaczego Twój dentysta pobiera tak wysokie opłaty lub co sądzi o planach stomatologicznych, pomocne może okazać się spojrzenie na sprawy z punktu widzenia dentysty. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o dentystach i ich priorytetach.
Dentyści a lekarze To nie tylko oficjalne litery po ich nazwiskach odróżniają dentystów od ich kolegów z innych dziedzin medycyny. Artykuł w "Slate Magazine" wyjaśnia, że prawie 80% dentystów posiada i prowadzi własną działalność gospodarczą, w porównaniu do zaledwie 20% lekarzy medycyny. Ponadto, około 63% dentystów pracuje solo, co zdarza się znacznie rzadziej w zorientowanym na grupową praktykę świecie medycznym. W rezultacie dentyści są często tak samo mocno związani z finansami swojego gabinetu jak właściciele restauracji, sklepów czy salonów fryzjerskich.
Dentyści również znacznie rzadziej niż ich koledzy lekarze specjalizują się w danej dziedzinie; robi to tylko 21% specjalistów z zakresu leczenia jamy ustnej. W związku z tym do specjalistów trafia mniej pacjentów niż w świecie medycznym. Ponadto, niektórzy dentyści, zwłaszcza przedsiębiorcy, przyjmują tylko tylu pacjentów, ilu pomoże im osiągnąć ich cele finansowe.
Nieuchronnie, wrażliwi pacjenci są pozostawieni na lodzie. Priorytety stomatologiczne i technologia Ostatnie innowacje w technologii i znieczuleniu sprawiły, że współczesna stomatologia jest znacznie mniej bolesna i niekomfortowa. Jednocześnie Amerykanie są coraz bardziej niezadowoleni z wyglądu swoich zębów i chcą coś z tym zrobić. Co najmniej połowa dochodów przeciętnego dentysty pochodzi z zabiegów kosmetycznych, takich jak licówki czy wybielanie zębów, jak podaje dr Gordon Christensen w wydaniu "Journal of the American Dental Association" z sierpnia 2001 roku.
Innymi słowy, zaabsorbowanie pacjentów estetyką również kształtuje sposób myślenia dentystów i ich priorytety. Po raz kolejny pacjenci znajdujący się w niekorzystnej sytuacji ekonomicznej cierpią, ponieważ czas i uwaga stomatologów są poświęcane procedurom, które często nie są konieczne z medycznego punktu widzenia. Perspektywa stomatologa na plany rabatowe Wyobraź sobie, że jesteś dentystą, który posiada i prowadzi swoją własną praktykę. Jako właściciel firmy, Twoje priorytety są podzielone pomiędzy obsługę klientów/pacjentów i utrzymanie swojej działalności na powierzchni.
Plany dentystyczne mogą być bardzo pomocne, ponieważ pozwalają na rozwiązanie problemów zarówno jako lekarz, jak i przedsiębiorca. Dentyści, którzy akceptują plan rabatowy, taki jak na przykład Careington 500 Series, są częścią sieci, która z góry wynegocjowała ceny za szeroki zakres procedur. Mogą otrzymywać mniej pieniędzy od każdego pacjenta, ale miliony pacjentów są członkami tego planu rabatowego, więc mogą być pewni stałego dopływu pacjentów, którzy wypełnią dostępne terminy wizyt.
Co najlepsze, jako dentysta, Ty i Twój personel nie musicie spędzać większości czasu na ściganiu tradycyjnych firm ubezpieczeniowych o zwrot kosztów. Nie musisz już odtrącać ludzi, ponieważ nie wytrzymali wymaganego okresu oczekiwania. Zamiast tego możesz skupić się na poprawie atmosfery w gabinecie, zapewnieniu pacjentom spokoju i wysokiej jakości opieki, na którą zasługują. W końcu, czyż nie dlatego właśnie zdecydowałeś się zostać dentystą w pierwszej kolejności? Spojrzenie poza promienie rentgenowskie i wiertła Oto jak to wygląda: spacer w butach dentysty z sąsiedztwa. Spojrzenie "za kulisy" może pomóc Ci lepiej zrozumieć motywy i zachowania Twojego dentysty, a nawet pomóc Ci docenić, dlaczego tak wielu dentystów jest pozytywnie nastawionych do dyskontowych planów stomatologicznych.
Komentarze